.png)
Rakennus Karppila Oy
Mitä tehtiin?
.webp)
Ammattitaitoinen ja joustava palvelu. Verkkosivujen uudistus ei ole koskaan aikaisemmin ollut näin helppoa. Iso suositus.

Yhdessä rakentaen jo yli 40 vuotta
Rakennus Karppila Oy:n tarina alkoi kesällä 1982, kun Pauli Karppila perusti rakennusurakointiyrityksen toiminimellä. Näiden lähes 38 yrittäjävuoden aikana Pauli kasvatti yrityksen pienestä toiminimestä merkittäväksi rakennusalan toimijaksi Pohjois-Suomessa.
Vuonna 2020 tapahtui sukupolvenvaihdos, kun hänen poikansa, rakennusinsinööri Mika Karppila otti yrityksen vetovastuun yhdessä vähemmistöosakkaan kanssa.
Yrityksen toimitilat sijaitsevat Kempeleessä Riihijärventiellä ja henkilöstön määrä on vaihdellut vuosien varrella 5–22 työntekijän välillä tilauskannasta riippuen.
Verkkosivut vailla uudistusta
Vanhat verkkosivut oltiin uudistettu viimeksi vuosia sitten eikä niiden sisältöä oltu päivitetty ajantasalle.
Sukupolvenvaihdoksen ja alalla olevan taantuman takia haluttiin satsata yrityksen markkinointiin.
Rakennus Karppila uudisti koko brändinsä sekä verkkosivut.
Me vastasimme verkkosivujen suunnittelusta, toteutuksesta sekä jatkamme yhteistyötä jatkuvalla huolenpidolla.
.webp)
Vanhat sivut eivät enää palvelleet vieralijaa
Vanhat sivut eivät olleet umpisurkeat, mutta niissä oli useita ongelmia ja ne eivät toimineet liiketoiminnan tukena.
Sivuilla oli mm. seuraavia ongelmia:
- Sivuja ei oltu optimoitu hakukoneille ja ne eivät löytyneet potentiaalisille asiakkaille Googlessa.
- Ostopolkuja ei oltu mietitty ja vierailijoille ei ollut houkuttelevia liidimagneettia.
- Sivujen tekstisisältö oli kehnoa ja sitä oli liian vähän.
- Ulkoasu ei ollut enää ajantasalla ja näin ei ollut käyttäjäystävällinen.
Näitä ongelmia lähdimme uudistuksessa korjaamaan!
Uudet verkkosivut tukevat liiketoimintaa

Laadukas kädenjälki esille
Rakennusliikkeen sivuilla yhtenä tärkeimpänä pointtina on referenssit.
Millaisia kohteita on tehty? Osaakohan nämä oikeasti rakentaa? Pystyykö heihin luottaa?
Loimme sivuille Webflow:n sisällönhallintajärjestelmää hyödyntäen selkeän referenssi osion.
Referenssissä lukija saa ilmi:
- Mitä tehtiin
- Tilaaja
- Sijainti
- Vuosi
- Urakkamuoto
- Lisätietoa urakasta
.webp)
Ostopolut ohjaavat kartoitushetkeen
Tulit verkkosivuille sitten etusivulle, lukemaan referenssiä tai palvelusivulle, ohjataan vieralu aina kartoitushetkeen.
Sivujen tavoitteena on tuoda Rakennus Karppilan ammattitaito, laadukas työnjälki ja osaaminen esille ja saada vieralija ottamaan yhteyttä kartoitushetkenä.
Kartoitushetkessä tavoitteena on vain kevyesti jutella mahdollisesta urakasta, antaa siihen vinkkejä ja loppuen lopuksi antaa tarjous.
.webp)
Laaja hakukoneoptimointi uudistuksen yhteydessä
Toteutimme projektin alussa laajan avainsanatutkimuksen, jonka avulla saimme selville mitä hakusanoja potentiaaliset asiakkaat käyttävät etsiessään rakennusliikkeen palveluita.
Loimme tutkimuksen pohjalta palveluiden ympärille 22 hakukoneoptimoitua alasivua.
Lisäksi optimoimme verkkosivujen etusivun tärkeimmälle hakusanalle eli "Rakennusliike Oulu". Vaikka uudet sivut ovat olleet vasta reippaan kuukauden julki on sivusto pompannut tyhjästä etusivulle sijalle 10.
Lisäsimme kaikkien "piilossa" olevien alasivujen linkit sivun "footer" osioon, jotta ne saavat sisäisiä linkityksiä eivätkä jää orposivuiksi.
.webp)
Kiinnostuitko? Rupatellaan projektistasi!
.webp)